Saker jag tycker om

Här kommer en liten lista på saker jag tycker om. Påfyllning kan tänkas. För, det slog mig att man faktikst tycker om ganska mycket ändå. Fast skulle jag göra en lista på saker jag ogillar skulle den nog bli något längre. Det måste jag nog erkänna. Men jag säger som min mormor och morfars granne: "Sån är jag"!
Här kommer den, utan ordning såklart.

Sådant jag tycker väldigt mycket om
Mamma, pappa och Ellen (min elva, snart tolvåriga syster), mina vänner, solsken, min något speciella katt (Tassa), musik, värme, höstlöv, baskrar, sjunga, varma bad, mat, skratta, klinka piano, inredning, väskor, film, sommaren, böcker, lätta korsord (helst i kamratposten eller veckorrevyn, då känner man sig sådär härligt smart), Nemi, England, fika, djupa samtal, te, våren, att skriva, mindre djupa samtal, mitt piano, grilla, bada, leka med småbarn (och ibland med stora), djur,  blogga (även om det råkar vara så att jag kanske spenderar mer tid till att läsa andras), mammas frallor med sesamfröm, att måla barnsliga figurer, fina kläder (helst klänningar och mönster), vår lilla kanin Smilla, gå på bio, vara med i tävligar (har dessvärre aldrig vunnit), sitta på pieren och äta glass, Desperate housewives, höst, pannkakor, åka skidor (helst i blåa backar, alldeles lagom för mig), pappas morotsrätt, Paris (har förvisso inte ens varit där, men om man känner att man tycker om något trots det, då är det nog något alldeles speciellt), varma sommarkvällar, grillade marchmallows, tända ljus, sovmornar, cykla (helst fort, fort, fort), omtänksamhet, mandeldoft och sist, men inte minst, min underbara pianofröken Anette.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0