Min vän Kvintcirkeln och jag

Jag och min vän Kvintcirkeln har haft många trevliga stunder tillsammans. En hel hop. Vi har drucktit te, ätit kakor och... talat om livet, ända inpå småtimmarna. Men nu är det över. Igår hade vi slutprov i gehörs- och musiklära. Ett prov på allt vi har lärt oss i teoriväg. Allt från melodiska mollskalor till knepiga harmoniseringar. Fast riktigt över är det inte. På måndag gäller det att ha öronen rensade, för då är det dags för gehörsprov.
Vad som slår mig då och då är att sommarlovet börjar närma sig. Jag kan nästan inte förstå det. Vad hände med denna termin? Och vad hände med motivationen som man en gång hade? Jag tror mitt upp i alltihop att musikalen gjort mig lite granna fundersam. Den visade sig liksom vara mer givande än att gå i skolan och studera. Snälla, ge mig en till musikal, så är jag fullärd sen. Nej, skämt åsido. Kanske borde man ta fram matteboken? Nej, just det. Den glömde jag i skolan. Ahh, det är något väldigt underbart med att vara lat. Imorgon börjar jag inte förrän klockan elva, så då ska jag sova länge, länge. Fast, det är något svårt att lyckas med detta numera, eftersom jag ännu inte har införskaffat mig några persienner. Det får bli ännu en punkt på min "att-göra-lista" som börjar att bli evighetslång. Men, äsch. Det tar vi sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0