Kanske för allra sista gången

Idag har jag haft min sista mattelektion. Eller, rättare sagt, idag suddade jag ut alla uträkningar och allt kladd som lyckats fastna på de trista sidorna i min mattebok. Och lämnade in den. Aldrig mer matte B. Så. Nu är det slut. Kanske för alltid, vem vet. Eller så kanske mirakel sker, sisådär om fem år, då jag kanske får för mig att ta några kurser till. Känns inte högst troligt just nu, men man ska aldrig säga aldrig.
Snart ska jag dra mig ut till parken och sätta mig under något stort träd och läsa religion. Om hindism och buddhism närmre bestämt. Måste erkänna att jag tycker att detta är ganska intressant ändå. Funderar starkt på att bli religiös (eller nåja, lite halvt). Men först måste jag nog bestämma mig. Vilken religion. Båda religionerna är ju sådär härligt flummiga. Nej, nu ska jag ta mig en riktig funderare uppe i tankeslottet. Så: farväl!

Man kanske ska meditera också när man ändå sitter där? Precis som Buddha brukade göra.


Kommentarer
Postat av: Astronauten

Kolla gärna in mina bilder!

2008-05-27 @ 13:26:46
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: lisette

svar: aw :D tack emma!

2008-05-28 @ 22:28:34
URL: http://leset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0