Midsommar precis som den ska vara

Vilken fantastisk helg. Långhelg till och med. Har spenderat den på Sveriges finaste ö, med två av Sveriges skönaste blondiner: Emma och Anna. Vi drog iväg i torsdags i en fullpackad Volvo, Emma, jag och c&o, helt fulla av förväntan inför årets finaste fest. Midsommar. Till och med ordet är fint. Väl framme blev det mat, och efter det har det bara fyllts på mer och mer i kistan. Jag tror jag sa det förra året med, men, såhär mycket har jag nog aldrig ätit. Nåväl, gott har det i alla fall varit. Dagen efter var det ju den stora dagen, och vi vaknade i vår lilla lekstuga med skinade sol. Ganska chockade över detta steg vi upp och åt en väldigt god frukost. Sedan bar det iväg till ängen där vi skulle klä midsommarstången. När detta var klart vandrade vi hem igen för att äta riktig festmiddag. Fjorton personer närmare bestämt satt vi runt bordet under denna måltid. Trevligt värre. Framåt sex drog vi oss tillbaka till ängen där det skulle dansas, men då började regnet falla. Då blev det fika istället, och sedan dans. Och det var nog roligaste midsommardansen någonsin. Det var roligt redan från början, men när jag blev uppbjuden av en trevlig prick med en väldig frisyr blev det genast mycket roligare. Som sagt, riktigt trevligt. Sedan blev det kväll och "Salta puben" öppnades, och jag hällde i mig en massa sockerdricka och knaprade jordnötsringar. Sedan blev det lekstuga och sent. Sedan har tiden bara runnit iväg, och nu ligger jag här i sängen med tankarna om att sommarlovet faktiskt har börjat. Det är inte förrän nu man förstått det. Något som retar mig något är att jag fotat enormt snålt denna helg. Så nu har jag försökt fånga sommarkänslan med ord, och kanske har jag lyckats. Kanske inte. Något som är (nästan) säkert är att jag ska köpa en riktigt (förhoppningsvis) bra kamera i sommar, och då, DÅ ska det fotas. Men jag vet redan nu att jag förmodligen är lite för lat för att lägga upp dem. Men det ska ordnas. Latheten alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0