Nödvändig kunskap

Kanske inte direkt. Men ganska intressant var i alla fall föreläsningen som vi fick idag. Har råkat glömma bort namnet på denne man som stod och pratade i nästan tre timmar, men han verkade duktig. Han hade bland annat gjort musik till "Vingar av glas", och det är ju en bra film. Nog om det.
Idag har jag varit i farten, tro det eller ej. Det har pluggats psykologi (gjorde till och med anteckningar, och markerade med neongrön penna. Fast man egentligen bara skulle läsa. Det måste ha varit kaffet.) Lite matte har jag också hunnit med under dagens få timmar. Och till sist lite läsning i "Singoalla". Har nästan börjat tycka att den är lite bra. Sådär lagom romantisk. Det måste vara min ny-gamla vän Lina som smittat av sig lite av sin positivitet till studerandet. Se där, hon smittar inte bara av sig glädje, utan gör mig också bättre i skolan. Och en sak till, hon är till och med en av mina bästa vänner. Ja, faktiskt. Vad vi dock märkte när vi satt och pratade igår under vår matte-plugg-stund var hur problematiska våra måltider tillsammans kommer att bli. Hon älskar kött och äter inte en enda grönsak, och jag är vegetarian. Värre kan det knappast bli. Det vi kom fram till efter en hel del suckar var inte direkt nyttigt. Pizzan får nämligen bli vår räddning: ena halvan vegetariana och andra halvan kebab. Helt perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0