Inga brutna ben...

... men en liten förkylning har börjat gro. Hellre det än ett brutet ben i och för sig. Årevistelsen var mycket fin. Mycket skidåkning, och en hel del söta pistvakter. Johan, som stod vid Vargliften, precis utanför vår stuga, var riktigt söt. Kände mig dock inte så jättecharmig i min utstyrsel. Skidkläder känns liksom inte så personligt, även om det är ett måste.
Vad jag dock märkte under förra veckan är att man faktiskt kan tröttna på att åka skidor. Även om det är fasansfullt kul ibland när man glider fram i de lagom branta backarna (typ blåa - räcker för min del), så kan det bli lite tröttsamt de sista dagarna. Det tyckte jag i varje fall då, men just nu känns det som att jag skulle göra vad som helt för att få åka tillbaka igen.

Vad jag har lärt mig under min vistelse i Åre:

1. Att det ibland kan löna sig att låtsas vara "liftnybörjare" (Ljug. Jag testade inte detta, men var på god väg. Kom på det såhär i efterhand.)
2. Att pulkor kan användas till väldigt många ting, tex. till att dra skidor på och sedan låtsas att pulkan är en hund, och att man sedan blir jagad av den. Det går så mycket snabbare då.
3. Att öronproppar kan vara nödvändiga när man åker nattåg (och dessutom råkar vara i sällskap med en levande borr, eller något i den stilen)
4. Att ytliga böcker kan vara trevliga efter långa dagar i backen.
5. Att granar kan vara fina att se på (och att man faktiskt inte måste åka in i dem, om man inte vill)
6. Vad otroligt lätt man känner sig när man inte går runt i tunga pjäxor.
7. Att skidfrisyr inte är något för mig.
8. Att det finns många möss i backarna, både levande och döda.
9. Att tiden går snabbare i långa liftar om man tillsammans med sin pappa sjunger fåniga låtar.
10. Att det är otroligt skönt att komma in till stugan för att sedan dega runt i underställ.


Kommentarer
Postat av: Sanna

haha. dega runt i underställ är precis vad man gör. Det var typ skidsemester smamanfattat i en mening.

2008-01-21 @ 15:36:52
URL: http://sananina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0