Fredag


Bilder från http://www.szenfeld.com/

Idag är det fredag. Och om tre veckor är jag arton, Jag blir lika chockad varje gång denna tanke slår mig. Körkortet som många förknippar med denna ålder känns ganska långt bort. Och, jag verkar vara den enda som inte stressar för detta. Jag bor liksom, nästan, mitt i stan, så vad ska jag ha körkort till? Just nu känns det i alla fall så. Men, att kunna ta sig en spontan resa sådär som man bara kan göra om man ha körkort (att ha bil kan ju också vara bra) verkar ju mycket trevligt. Men, i alla fall. Måndag den artonde ska jag gå körkursen. Hurra! Nu är jag i alla fall ett steg närmre. Och, jag tror faktiskt att jag kan bli mer peppad när jag vet att jag får köra.
På måndag bär det av till Stockholm, där jag ska vara barnvakt åt mina fina, små kusiner. Det ska bli riktigt spännande, och kul. Resan är ju faktiskt halva nöjet. Jag är nog en av de få som faktiskt tycker om att åka buss. Jag är inget stort fan av korta resor, som några hållplatser in till stan, men att åka iväg med buss och liksom hinna slappna av, läsa en bok, och trycka i sig massor av godis, det är min grej. Fast, lite överdrivet är det allt med fyra och en halv timma. Tre, det skulle varit lagom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0