Torsdag...

...och snart fredag. Logiskt och bra. Men hör och häpna, den här veckan har jag inte längtat ihjäl mig. Den här veckan har jag ju, som sagt befunnit mig på en väldigt mysig och trevlig fritidsgård. Och det känns nästan lite sorligt att det det snart är fredag. Eller inte nästan utan det är sorgligt. Även om höstlovet väntar nästa så känner jag ingen superlängtan. Fast, det är klart, skönt ska det ju bli.

Allt det här har hunnits med på denna fjuttiga praovecka (fast jag har fortfarande imorgon kvar)

Måndag: Första dagen alltså. Inte så mycket att göra, men barnen och jag hade kul ändå. Lärde mig att spela "blokus" (som inte riktigt var min grej, man var nämligen tvungen att tänka logiskt).
Tisdag: Jag och Linda, min arbetskamrat (haha) åkte iväg för att handla. Bröd, nyponsoppa och en massa annat gott stod på listan (som vi varken hade med oss eller hade skrivit) och ingredienser till kladdkaka. Sedan blev det alltså bakning. Reslutatet blev faktiskt... sådär, men trevligt hade vi!
Onsdag: En dag jag kanske alltid kommer att minnas. Dagen då jag sydde mina livs första gardiner. Jo, det är helt sant. Visst hjälptes vi åt, jag och Linda, men sydde, det gjorde jag. Det blev till och med riktigt snyggt.
Tordag: Idag finslipade vi lite på gardinerna. Sedan blev det frisörlek. Så, här sitter jag nu med 80-tals krull. Men, man får väl offra sig (jag måste sluta med mina överdrifter, det blev inte ens någon 80-tals frilla. Fina lockar blev det.)
Fredag: Imorgon ska vi baka kladdkaka igen. Denna gången ska den bli perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0