Och snart kommer jul-känslan

Idag var jag och mamma på julmarknad. Riktigt, riktigt trevligt. Men väldigt trångt. Stället doftade ljuvligt av glögg, och var sådär mysigt som julen bara ska vara. Men jag kan ändå inte förstå att det snart är jul. Det är ju dock en månad kvar, men, snart kommer den, den efterlängtade julen. Men innan dess, ska det hinnas med en väldans massa luciatåg, uppsjungning, prov hit och dit och ja... lite julklappsinhandling. Sedan är det bara att slappna av.
Jag förstår inte vad som hände igår. Daniel åkte ut. Han har ju varit anledningen til att jag har suttit där framför tv:n på fredagarna. Och nu är det över. Jag förstår mig inte på det svenska folket.
Något har hänt med mitt hår. Jag har nästan dreadlocks. Jag borde borsta det. För att tänka på annat råkade jag hamna på Gudrun Sjödéns fina hemsida. Ibland, eller ofta, är det väldigt retligt att man bor i lilla Jönköping. För att denna härliga utstyrsel skulle jag annars inte tacka nej till. Det skulle nog dock min plånbok. Nej, nu ska jag ta tag (haha) i mitt hår. Innan jag ser ut som en... golvmopp.

image43


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0