SORGLIGT, MEN SANT...

Sista dagen idag på jobbet. Det kändes nästan sorgligt att säga farväl. Jag menar, en månad är ju en ganska lång tid. Så, vi hade kramkalas i bussen på väg hem. Jag är så lycklig över att jag fick vara just på Brunstorps dagläger. Även om jag trodde att det skulle bli roligt så blev det ungefär 100 gånger roligare.
En sak jag märkt under denna tid är att man inte ska avslöja sin msn. Jag menar, gör man det för ett barn, så vill alla ha den sen.. Hjälp. Jag kommer bli helt utmattad om jag ska skriva till alla. Fast det kan ju vara roligt ändå. Inte att vara utmattad, men att hålla kontakten med sina nya kompisar. Hoho.
Gjorde ett recept från www.arla.se ikväll och det blev riktigt gott och lyckat! Ska garanterat göra om det. Mums!


Morotssallad med fetaost

Ingredienser

4 - 5 morötter, ca 500 g
1 gul lök
1 tsk senapsfrön
2 msk smör
1/2 msk riven färsk ingefära
1 tsk salt
1/2 dl grovhackad persilja
150 g Apetina feta

Gör så här

Skala morötterna och löken. Skär i skivor. Fräs senapsfrön i smör i en stor stekpanna. Lägg i morötterna, fräs ca 5 min. Rör om då och då. Lägg i löken, låt fräsa med på slutet. Smaksätt med ingefära, salt och persilja. Smula över osten.

Morotssallad med fetaost

Källa: Arlaköket nr 4 2003

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Emma! tack för en trevlig kväll:)Blöt cykeltur hem men det tar ju bara 5 min. Rullade hela vägen hem. Adressen till "fotosidan" är www.flickr.com. Tipsa din Malin att hon kan lägga ut sina fina bilder där. Ha de nu så bra, vi hörs! Malin

2007-07-08 @ 01:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0