KAN MAN VARA MER SEG?

Aah. Solen gassar och ljuv musik strömmar runt i rummet. Skönt. Befinner mig dock inte längre på ön. Nu är jag hos Anna "i stan"- Ronneby. Vad skönt det har varit ändå, med en "internet paus" (kunde ändå inte låta bli nu..). Fem dagar har gått sedan jag satt och förstörde hjärnan med farlig strålning (eller den kanske inte är så farlig?). Jag och Anna tyckte till och med att det kändes lite ovant att se trafik. Det kanske var lite överdriv. Haha. Fem dagar har jag varit på ön, och det har varit alldeles, alldeles.. underbart! Solen har skinit varje dag (eller lite regn föll en dag), vi har klafsat runt i kobajs, tältat, käkat och fiskat. Jag längtar redan tillbaks. Men ikväll blir det fest. Tosiabonnadan. Har aldrig varit på det förut och vet inte om jag har missat något, antagligen inte. Men vad gör man inte för att få vara med Anna den sista kvällen? Imorgon åker jag hem. Jag lär vara lite halvdöd. Det har nämligen inte blivit så mycket sovande de här dagarna. Eller, det har blivit sovande länge, men inte mycket. Liksom lite såhär: Upp-klockan är jättemycket!. Frukost. Lunch en timma efter och sedan mat mat mat. Och sedan har det gått runt så. Inget vettigt har vi gjort. Men måste man göra det hela tiden? Jag känner nu den där sommarlovskänslan som man ska känna. Hurra!
Så  alltså. 80+50-års fest imorgon. Jag är väldigt laddad. Vad ska man ha på sig? Hum. Det får jag fundera på.
Det här är nog det segaste jag skrivit på länge. Men vad gör det? Det är ju sommarlov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0