Muffin eller muffins?

Säger man en muffin eller en muffins? Flera muffin eller muffins? Konstigt ord det där.
Jag har aldrig varit någon äkta muffinälskare, men när min vän Linn nämnde dagensmuffin.se så kom jag på att jag kanske ändå är det, innerst inne. För att här sitter jag en fredagskväll och dreglar (okej, lite överdriv) över alla smarriga recept. Jag menar, det här skulle jag inte tacka nej till: rabarbermuffins med vit choklad.
Och så har jag kommit in i en tea-period igen. Jag älskar verkligen tea. Det är så.. engelskt. Just nu surplar jag rabarber-grädd tea. Har väl snöat in lite på rabarber också verkar det som...

Idag skulle jag och Linn vara lite... ja, vad ska man säga.. lite nyfikna, så vi gick ner till Rocksjön för att kolla in "reggae-kvällen" som skulle vara där. Men, ibland så blir saker misslyckade och.. det var väl ett sådant tillfälle! Det var jättemysigt, men väldigt lite folk. Och ganska dåligt väder också för den delen, det hänger ju ihop det där. Men det var synd, reagge är väldigt skön musik och det skulle verkligen kunnat bli en hit, men.. jag är ändå glad över att vi gick dit.

Nej, du ska jag fortsätta att vila ögonen på alla söta och goda muffins. Imorgon ska jag baka, det är en sak som är säker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0