Gårdagen

Jag och Malin ville göra något kreativt. Något man inte gör så ofta, något man vill hinna med på sommarlovet. Då kom vi på den briljanta idén - att laga mat. Så, nästan hela gårdagen gick åt just åt detta. Vi började med att kolla recept och hittade ganska snabbt något som lät väldigt gott: Thailax. Vi flög till Coop forum för att handla, och det tog tid. Jag förstår inte vad vi höll på med egentligen, men nu känns det i alla fall som att man känner till minsta lilla vrå där.

När vi väl var hemma så var vi grymt hungriga. Då hade några timmar gått, och någon till återstod. Riset brändes, så att vi fick göra en till omgång, men annars gick allt toppen. Thailaxench min favorit- morotssallad blev perfekt. Men en sak tror jag att både jag och Malin kom på: Laga aldrig mat när du är hungrig!

När kvällen kom smygande kände vi oss ganska trötta. Eller riktigt trötta. Efter maten lade vi oss för att "sova", vilket inte gick så bra. Helt plötsligt hade vi en massa intressanta saker att säga varann, den blev inte en tyst minut. Så efter en timma gick vi upp för att äta chokladpudding.

Helt plötsligt närmade sig klockan nio och vi kände att vi ville gå en sväng till Vätterfesten. Vi hade hela kvällen kollat ut och tyckt det var oerhört skönt att vara inne i det varma, torra, det regnade ju en hel del (ovanligt). Men sedan hände något. När vi klev ut genom dörren för att ta oss en sväng till stranden så slutade att regna. Vi kommer med solsken. Solsken är väl en mild överdrift, men det regnade inte en droppe i alla fall!
Kvällen blev lyckad. Vi träffade på en massa trevliga människor och nästan hela vår klass var där. Mycket lyckat som sagt! Nu ska jag göra något vettigt (typ läsa). Snart kommer Malin och då ska vi äta. Att äta måste vara vår grej! Hejsvej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0